چیدمان خانه چقدر مهم و حیاتی است ، طرز صحیح انتخاب وسایل خانه

چیدمان خانه و دلیل مهم بودن آن

قطعا برای شما نیز مهم است که چیدمان خانه و دکوراسیون خود را به شکلی انتخاب کنید و بچینید که چشم گیر، یونیک و خاص جلوه کند. در واقع خبر خوش این است که برای این کار شما احتیاجی به یک دکوراتور و هزینه کلان ندارید؛ چرا که امروز و در این مقاله قصد داریم که چند نکته کاربردی را ذکر کنیم که قطعا به دردتان خواهد خورد.

 

مدل چیدمان منزل کوچک و بزرگ

 

نکته ای از اهمیت بسزایی برخوردار است این است که از سلیقه و هنر خود در این زمینه بهره مند شوید؛ به خود در این زمینه اطمینان کنید، چرا تنها خودتان میدانید که چه چیزی قرار است شما را در آن خانه خوشحال و راضی نگه دارد...

به فرض مثال تصور کنید که کلی هزینه کنید و وسایل آنتیک و مد روز تهیه کنید که حتی باب پسندتان هم نیستند! پس به سراغ چیز هایی بروید که میدانید قرار است از داشتن و استفاده کردنشان لذت ببرید، اما در کنارش نیز تحقیقاتی انجام دهید درباره مدل ها و برند های روز دنیا، هر چند که همیشه هم نیازی به به روز بودن نیست و گاهی می توان از مدل هایی که قدیمی تر به نظر می رسند اما هنوز زیبا و جذاب هستند هم استفاده کرد.

 

اصول کلی چیدمان منزل

 

چیدمان خانه هر چه ساده تر، شیک تر

متاسفانه هنوز این طرز فکر غلط وجود دارد که هرچه زرق و برق در وسایل و چیدمان خانه بیشتر باشد، بهتر و زیبا تر جلوه می کند! حتی اگر می خواهید چیدمانی شلوغ و پر نقش و نگار برای خانه اتان انتخاب کنید، بهتر است فقط با یک قسمت خانه این کار را انجام دهید؛ مثلا اگر قسمت حال پذیرایی دارای مبلمان سلطنتی و فرش هایی با نقش و نگار های فراوان و شلوغ دارد، قسمت نشیمن دارای مبلمان راحت تر و ترجیحا تک رنگی باشد.

این گونه تنوع در چیدمان خانه به وجود می آید و باعث خستگی چشم افراد ساکن در آن خانه نمی شود.

 

چیدمان منزل شیک و ساده

 

چیدمان خانه و روانشناسی

شاید تا به حال چنین واژه ای به گوشتان خورده باشد و شاید هم نشنیده باشید، اما بین چیدمان و دکوراسیون خانه و روانشناسی و حتی زیبایی شناسی ارتباط های گسترده و زیادی وجود دارد.

این ارتباط خواه نا خواه بر روی احساسات افراد ساکن در خانه و حتی افرادی که رفت و آمد می کنند نیز تاثرر می گذارد؛ البته می تواند به خلق و خو و سلیقه این افراد نیز بستگی داشته باشد، مثلا برخی افراد در مکان هایی که در آن ها از رنگ های روشن استفاده شده است احساس راحتی بیشتری می توانند داشته باشند و یا برعکس.

پس با توجه به خلق و خوی خویش به سراغ مدل ها و ترکیب رنگ هایی بروید که در شما باعث احساس خشنودی و راحتی می شوند.

 

چیدمان منزل و روانشناسی

 

 

ترکیب و رنگ بندی در چیدمان خانه

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم ترکیب و رنگ بندی در دکوراسیون خانه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به گفته دکوراتور ها و افرادی که در این زمینه حرفه ای هستند، بهتر از برای هر قسمت از خانه از سه رنگ و یا نهایتا چهار رنگ استفاده شود.

دلیل آن نیز بر طبق یکی از اصول روانشناسی چیدمان خانه، آن است که همواره تنوع در رنگ بندی وجود دارد و چشم خسته نمی شود؛ البته بهتر است در همین مجموعه رنگ ها نیز از ترکیب بندی درستی استفاده شود و رنگ ها خیلی با یک دیگر تناقض نداشته باشند و یا برعکس، خیلی در یک طیف رنگ شبیه به هم و یکسان نباشند.

 

زیباترین چیدمان منزل

 

استفاده از وسایل هندسی شکل در چیدمان خانه

اگر بخواهم خیلی خلاصه و ساده شرح بدهم، تصور کنید که در یک قسمت از خانه از وسایلی استفاده شده است که ساده و یکنواختی در آن ها وجود دارد، در این جا بهترین کار این است که از دیوار کوب های طرح هندسی و گلدان های آنتیک، قاب عکس های ساده اما خاص و جلو مبلی مناسب با مبلمان و آباژور های جمع و جور استفاده کنید.

همچنین می توانید از کوسن هایی استفاده کنید که در آن ها طرح های مثلثی شکل وجود دارد و کمی نیز فانتزی جلوه می کنند.

 

قوانین چیدمان منزل

 

چیدمان و دکوراسیون بر اساس نیاز

در آخر اگر شما در خانه ای باشید که وسایل و چیدمان آن بسیار زیبا و خاص باشد اما نیاز شما را چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ جسمانی تامین نکنند، قطعا شما بعد از مدتی احساس ناراضی بودن خواهید کرد...چه بسا بهترین چیدمان، چیدمانی است که بر طبق مود (حالت و سلیقه) شما بوده باشد و شما در آن جا احساس راحتی کنید.

و این را نیز فراموشش نکنید که هیچکس به اندازه خود شما و خانواده تان از آن چه که نیاز دارید تا در خانه باشد و چگونه باشد خبر ندارد؛ پس حتی اگر خواستید به سراغ دکوراتور بروید و یا از کسی درر این زمینه کمک بگیرید، خودتان را کنار نکشید و از سلیقه خود نیز استفاده کنید.

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

ارسال و تحویل (رایگان) در مینل میز به صورت کاملا تخصصی صورت میگیرد به نحوی که با بسته بندی مناسب و انحصاری مینل میز هیچ گونه صدمه ای به محصول خریداری شده وارد نمیشود و کالای خود را کاملا سالم تحویل خواهید گرفت . 
ما برای رفاه حال شما عزیزان محصولات مینل میز را به صورت رایگان در شهر تهران و ارسال به شهرستان ها هزینه حمل ونقل تا باربری به عهده ما میباشد.

جهت امنیت در پرداخت برای شما عزیزان از درگاه های کاملا امن بانکی استفاده میکنیم و شما عزیزان میتوانید به راحتی و در امنیت کامل خرید و پرداخت خود را انجام دهید .
درگاه پرداخت زرین پال از معتبرترین درگاه های پرداخت در کشور میباشد که برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا بتوانید با آرامش خاطر پرداخت خود را انجام دهید

حمل و نقل محصولات چوبی از گذشته یکی از معضلات خریداران بوده است . ما در  این مجموعه تولیدی با احترام به دغدغه های مشتریان خود از بسته بندی خاص که طراحی انحصاری خود ماست استفاده میکنیم تا محصولات خود را در نهایت سلامت به دست شما عزیزان برسانیم​​​​​​​ . 
با خیال راحت سفارشتان را ثبت کنید و محصول خود را با بسته بندی انحصاری ما در کمترین زمان تحویل بگیرید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش